Kolared

Kolared

29 dec. 2009

Vart tar JAG Johanna vägen?

Känner inte igen mig själv, men det kanske är en del i processen att vara gravid och bli mamma? Vad vet jag? Men ibland känns det bara som att jag går som i dvala. Orkar inget. Blir lessen av småsaker, men genast lika glad igen. Men det som är svårast för mig att acceptera är just min enorma trötthet, hinner inte äta frukost innan jag är helt slut igen! Vilket gör mig arg, för det finns så mycket jag vill göra.. men känns som att det spelar ingen roll. SVÅRT ATT FÖRKLARA! Om jag är så trött nu, hur ska jag orka vara och bli en bra mamma då? MYCKET TANKAR...


Johanna.

2 kommentarer:

  1. vet mycket väl hur det känns. jag fick ovärderlig hjälp via mvc-psyk, prata med din BM! :)och du! jag tvivlar inte för en sekund att du blir en sjuhelsikes bra mamma :D

    SvaraRadera
  2. Jag går fortfarande i dvalan, det är verkligen SKIT jobbigt. Man är som i en bubbla. Ständigt trött, vill en massa men orkar inte. Hoppas verkligen att du blir piggare efter förlossningen och du har fått vila upp dig ordentligt. Sänk alla krav, du har på dig själv, gör bara det du "måste" och inget mer. Bry dig bara om dig, bebisen, Martin. Sen är det SÅ mkt hormoner i kroppen som bråkas med en när man är gravid och sen ammar. Att vara trött i slutet på graviditeten är helt normalt, hur jobbigt det än låter.. Massa kramar till dig!

    SvaraRadera