Kolared

Kolared

18 dec. 2009

Känns som en underbart bra FREDAG!

Precis så känns det att inget kan gå fel. Har börjat packa en liten väska med saker vi ska ha med oss inför kvällen. Martin har lagt fram sina saker han ska ha med så det är bara att lägga ner.


Känner att jag har lite extra energi, har städat toaletten, satt på en maskin tvätt och diskmaskinen går för fullt. Ska snart ta och käka lite mat och sen blir det att städa lite till innan jag ska hoppa in i duschen.


Och nu kom min lilla älskling in (Flugan), kan det bli bättre?


Igår var vi som sagt på sista föräldrakursen. Kände lite som att vi knöt samman säcken och hade fått med det mesta. Martin tyckte också det var bra information med allt från amning, första tiden med barnet, relation och sex. Men samtidigt känns det för första gången lite skrämande att "oj" nu är vi snart där.. nu går det med rasande fart. Snart kommer våran lilla/lille krabat att komma till världen. Blande känslor faktiskt. Låter kanske konstigt men så är det just nu. Visst är det fantastiskt och kommer bli helt underbart. Men lite räddsla inför förlosningen, och kommer vi fixa det, osv? Men först och främst tänker jag njuta av min gravilitet ett tag till innan det är dags..


Johanna.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att ni får det riktigt bra ikväll o imorgon. Ja, passa på att njuta av graviditeten, det gör du verkligen helt rätt i! Många som bara klagar i slutet hur jobbigt det är osv. Jag njöt verkligen under tiden jag väntade Maja. Med S o S var det en helt annan sak. Antar att du kommit till det stadiet i graviditeten då man inser att f*n det finns inget återvändå, ungen ska ut! ;-) Jag tyckte att det var skitjobbigt, var ju dessutom livrädd för alla bedövningar! *ler* Förbered dig så väl du kan och tala om för Martin precis hur du vill ha det. (Eller tror nu att du vill iaf.) Kom ihåg att du alltid får fråga om det är nåt du undrar!! Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja, du har helt rätt, känns verkligen som att nu måste vi köra för jag kan liksom inte backa bandet nu. Och som sagt räddsla inför både bedövningar och dess biverkningar, osv. Önskar bara jag kunde vakna en dag med mitt barn brevid mig. Utan att behöva genomgå allt det jobbiga. Men det går ju liksom inte riktigt till så. Vi har haft det jätte bra i Varberg. Var ett jätte mysigt hotell och bra resturang (KNOPEN). Kram

    SvaraRadera