Kolared

Kolared

8 jan. 2010

Hem till mamma ikväll!

Idag/kväll ska jag åka hem till mamma och mysa. Blir även att jag sover där inatt, känns lite konstigt har inte sovit där sedan jag bodde "hemma". Vilket var i början av Juni. För Martin och Janne ska till hotellet idag så dom sover i Risäng. Blir sista kvällen för Martin vad det gäller alkohol på ett tag. För sen är det bäst att han är nykter då man inte vet när det är dags att åka in.. kan bli när som helst eller kanske inte förren om senast ca 5 veckor.


När jag läser om folk som precis fått barn i tidningen osv, blir jag nästan lite avensjuk att dom har sitt "över". Tänker bara på all smärta och obehag man ska gå igenom. Men det ska nog gå bra som alla säger. Och det gör det med all sannolikhet också. Men jag kan inte hjälpa min räddsla.


Tänkte hoppa in i duschen nu och försöka få på lite mascara idag, då känner man sig lite piggare. När jag går här hemma är jag riktigt risig, går i mysbyxor, topp, tofflor och oborstat hår!


Johanna.

3 kommentarer:

  1. Tänk på att du inte bara har ett obehag framför dig, du har oxå det obeskrivliga lyckan framför dig! Sekunden när bebisen är ute och du får upp den på magen! Det är underbart, maratonloppet är över och priset i din famn! <3

    SvaraRadera
  2. Camilla Bobo Ida8 januari 2010 kl. 14:09

    Och när det är över längtar man tillbaka och vill ha allt det där framför sig. Det är som när man var liten på julafton innan man öppnat alla paket:)

    SvaraRadera
  3. Ja, folk skulle ju inte skaffa mer 1 ett barn om det vore så hemskt! Jag är väl bara nojig!

    SvaraRadera