Kolared

Kolared

17 maj 2011

Första dagen på dagis utan mamma..

Idag var den stora dagen då jag skulle lämna Elsa ett par timmar på dagis själv, utan sin mamma. Jag pussade henne på kunden. Sen vinkade hon till mig och fortsatte leka. Kände att tårarna inte var långt borta. Men jag bet ihop!


Åkte till mamma och drack en kopp kaffe och satt till slut på nålar tills jag skulle få hämta henne. Och jag var på plats prick kl 12.00 som det var sagt. Jag smög in då Elsa fortfarande satt vid bordet och åt. När hon fick se mig blev hon lite lessen och ville komma upp. Men bara hon fick göra det skrattade hon igen. Fröken tyckte hon är jätte duktig, hon hade ätit mycket själv.. och satt i stol utan bygel. Jag har en stor tjej nu.. *ler* Men väl hemma somnade hon gott i min famn och sover fortfarande.. tar på krafterna att vara på dagis. Imorrn ska hon även prova på att sova på dagis. Blir spännande. Och jag har 3 timmar att göra vaddå? Känns så konstigt..


Nu blir det en kopp kaffe innan hjärtat mitt vaknar.


Johanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar