Kolared

Kolared

27 aug. 2011

Malmö-trippen och dagens aktiviteter.

Igår gick jag upp väldigt tidigt, närmare bestämmt kl 04.30 för att jag skulle hinna göra mig iodning och allt för min Malmö-tripp. Lämnade Elsa hos mormor och morfar. Lämnade bilen vid stationen och hoppade på tåget väldigt förväntasfull.

Väl framme i Malmö.. var tåget ca 10-15min försenat jag som redan skulle bli lite försenad till kursen pga av tåget gjorde inte detta saken bättre. Men som om detta var allt.. hade fått information om att jag skulle åka buss 35, så jag hittade hållplatsen och gick och ställde mig men 10.31 bussen kom inte.. och det var fler än jag som väntade på den. Men men.. bara att vänta på nästa tänkte jag, jag passade även på att springa in och fråga Skånetrafik och försäkra mig om att denna buss skulle gå till BARKGATAN, helt korekt. När väl bussen kom och jag hade hoppat på bad jag busschaffören att säga till mig när vid var just vid BARKGATAN som han också sa att den gick till, men efter vi åkte ca 4-5minuter tittar han på mig och sa, sa du verkligen BARKGATAN? Ja.. Han svarade och sa att han inte kunde hitta den gatan i tabellen och sa att han jobbade extra. Konstigt att han först påstod att den gick dit, men hur som helt var det en annan i bussen som hörde vår diskution och sa att jag hoppat på buss 35 fast den som går åt andra hållet.

ÅH.. vad gör jag nu liksom? Frågade hur lång tid det skulle ta om jag skulle åka med han när han vänder, ca 40minuter. Den tiden fanns inte. Då sa han till mig att hoppa av och springa till bussen som stod på andra sidan som var påväg.. där skulle jag spara tid. Jag tog min väska och sprang över vägen med livet som insats. Där står jag utanför bussen och det tar säkert 1minut innan han öppnar dörrarna och säger att bussen har gått sönder .. i det ögonblicket var jag nästan tvungen att nypa mig själv.. trodde att det var en mardröm. Men dessvärre inte. Jag bad han om att få taxinr.. vilket var sista utvägen. Första nummret svarade ej, och då fick jag ett annat nummer att ringa. Men nu till ännu ett problem. VART ÄR JAG? Springer en bit fram ser en skylt som är halv sönder som jag inte kan utläsa och taxi fattar inget, då spinger jag över vägen ingen och ser vad vägen heter.. men bad om nr? Men det visset jag ju inte bara vad gatan heter.. svaret var att vi kan inte komma om vi inte har en adress. Där står jag ute i ingenstans, industiområde, stressad, varm, förtvivlad tittar jag upp och ser en stor skylt där det står E-ON.. okej.. då vet vi var du är. Efter 10min var jag sedan på plats, bara 1 timma och 20 minuter sen. VILKEN DAG!

Men det gick bra ändå, träffade trevliga kollogor, men hade jag behövt åka till Malmö för denna information? Ja, ja.. blev en okej dag trots allt. Har fortfarande inte fått mitt körschema, ska komma imorrn. Men på måndag börjar jag..

Idag har vi vart på hoffnäs sportvagnsträff, vilken väg, mycket bilar, regnade hela vägen dit. Men väl framme så var det sol hela tiden och vi hade ganska mysigt.

Väl hemma blev det en prommenad ner till sjön, Elsa gick i princip hela vägen. Men det bästa av allt var nog att hon fick hoppa i vattenpölen påvägen hem.

Nu blir det en kall dusch och sen taco!

GODKVÄLL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar