Kolared

Kolared

20 mars 2012

20 mars

Idag skulle vi iväg på morgonen för Elsa skulle till dagis, så kallad 15-timmars. Men redan när vi kom så att vi såg dagis spände sig Elsa, fick tårar i ögonen och sa -Nej.. mamma jobba. Och blev jätte lessen. Gör så fruktansvärt ont att sen lämna sin dotter med tårar i ögonen för det blir desamma på mig. Men hon hoppade upp i frökens knä och jag gick med en klump i bröstet.

Åkte iväg på lite ärrenden men hann inte så långt innan mitt jobb ringde och frågade om jag kunde jobba. SJÄLVKLART, så det var bara att tänka om och ringa dagis att säga att Elsa blir hämtad senare.

När jag sen kom för att hämta henne, sken hon upp som en sol och sprang rakt in i min famn. Och till min glädje sa fröken att Elsa vänder ganska snabbt efter jag åkt och hade vart glad hela dagen. Då blev jag glad!

Efter mys och bus med mitt hjärta, så var det sängdags och så fixade jag lite mat för att sen åka och handla mat, för jag har fått jobb onsdag och torsdag också och visste inte annars hur jag skulle få ihop handlingen så det blev att fixa det ikäll, fast jag kände inte alls för det. Men väl i affären fick jag energi och när jag kom hem gjorde jag en lassange som nu står i ugnen som vi ska ha till imorrn. Så jag känner mig nöjd och effektiv.


Så nu ska jag sätta mig i soffan en stund innan jag också ska hoppa i säng för att orka upp och jobba imorrn, sen imorrn kväll ska jag och 12ert ut och åka.. han ska vaccineras.

Johanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar