Kolared

Kolared

3 juli 2011

Nya ord varje dag!

Veckan har innehållt det mesta tycker jag, men tiden bara rinner iväg och nu är det söndag och imorrn blir det till att börja jobba. Har 8 veckors jobb framför mig. Just nu känns det sådär.. men jag vet att det kommer gå bra bara jag kommer igång.

I veckan läste jag i tidningen om att det skulle vara Casting för barn mellan 5 månader och 5år inne i Borås för kommande fotografering till tex kataloger osv. Så jag och Elsa tog oss en utflykt dit och var med på castingen. Så nu är det bara att vänta och se om det blir nått. Men det var fullt med folk, men blir det inget nu så kan det ju bli framöver då hon nu ligger i deras databas. Innan vi åkte hem blev det glass och att få spinga av sig i stadsparken innan vi åkte hem. Mysig eftermiddag med älskligen MIN!



Elsa lär sig just nu nya ord varje dag till min förvåning, känns som att hon har så mycket ord inom sig, senaste ordet är BADA, andra ord Elsa säger är TITTA, TAPPA, BORTA, PIPPI, MIMMI, .. osv.. sen fins det många ord hon försöker säga fast kanske inte riktigt blir rätt. Men det är underbart att se hennes vilja att prata. Allt går så fort just nu bara, inte bara vad det gäller talet utan allt annat hon gör och förstår. Att få vara MAMMA, är verkligen en gåva och inget man kan ta förgivet!


Idag har vart en riktigt slöar dag, för vad orkar man göra i värmen? Inte så mycket.. fast bus finns det alltid plats för. Vem har sagt att bara dockorna får åka i kärran, där tyckte även Elsa att hon kunde åka. SÖTIS!




Just nu har jag bara en liten pause innan jag ska fortsätta med mina bestyr, jag har märkt en massa kläder, för det har jag vart dålig på innan. Men nu var det dags för man vill ju inte bli av med nått på dagis.


Jag tvättar också, packar väskan till dagis, lägger fram kläder osv.. för att underlätta morgondagen. Så nu får jag nog fortsätta där jag slutade så jag kanske kan sätta mig en stund till i soffan innan sängdags.

GODKVÄLL!

Johanna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar