Kolared

Kolared

4 juli 2011

SKRUBBSÅR!


Blev ett nytt skrapsår idag, har blivit en del dom sista veckan. Är så när man har brottom och vill så mycket, men idag blödde det en del så jag gick och hämtade plåster, men det var inte populärt. Hon skrek mer av plåstret än vad hon gjorde när hon ramlade. Men det fick allt sitta på en stund, försökte få henne att tänka på annat men så plötsligt kom hon på det igen och grät igen. Så jag fick allt ta bort det.

Elsa hade vart ganska lessen idag på dagis, men det är kanske inte så konstigt med ny peronal och nya kompisar. Hoppas det kan bli lite bättre imorrn, för det värker i hjärtat att veta att hon är lessen.

Men trött blir hon av att vara där ialla fall, redan vid 16.30 idag så var hon helst slut. Blev att gå in och sätta oss i soffan och mysa och ha en liten sångstund. Då blev det lite bättre. Måste ju försöka stå ut lite till.. men vi klarade det till kl 18.00 så det var bra!

Sen har jag lagat mat, blev taco här ikväll. Och morgondagens lunchlådor blir spagetti och köttfärssås. Tvättat, vattnat blommor och grejjat här. Men nu får det allt vara nog för idag. Behöver få varva ner innan jag ska hoppa i säng, måste ju försöka lägga mig i tid när jag går upp så tidigt!


Johanna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar