Kolared

Kolared

8 feb. 2010

Slemproppen och värkar!

Märkte redan på lördags kvällen att den så kallade slemproppen "gått", och kände hur nervositeten kom smygande. Då man inser att det närmar sig. Sen igår morse vid 08.00 gick jag upp på toaletten. När jag sedan var påväg tillbaka till sängen, kändes det som att det rann, mellan benen på mig. Så jag trodde givetvis detta var vattnet som gått. Så jag ringde in till förlossningen, så dom sa att vi kunde ta det lungt men att vi behövde komma in under dagen.


Så efter vi gjort oss iordning så åkte vi in, när vi kom in fick vi först komma in på ett rum där dom tog tempen på mig, kollade hjärtljud osv. Sen ett gyn undersökningen. Men efter det kunde dom kontatera att det var ingen vattenavgång utan ytterligare av slemproppen som kommit. Så allt såg bra ut så det var bara att åka hem och vänta..


Vi passade även på att göra lite ärrenden i knalleland, handlade mat, var på Ö&B och så köpte Martin min födelsedags present, som jag redan glömt var det var. *ler*


Sen när vi kom hem och satt i soffan och kollade på Tv, så kände jag enorma värkar kom smygande. Så jag gick och la mig i sängen. Kan säga att jag haft en förjävlig natt med dessa värkar. Kommer med ca 10minuter emellan. Är lite bättre nu men visst har jag värkar idag också. Fy f-n va ont det gör! Hoppas jag inte ska behöva ha det så här för länge.. utan att mitt lilla pyre snart vill komma.


Johanna.

4 kommentarer:

  1. Åh så SPÄNNANDE!!!Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Vi håller tummar o tår att lill*n vill komma snart så du slipper ha ont så länge till! Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. åh, det finns hopp! jag hoppas också att jag har min lillfis hos mig snart :D

    SvaraRadera
  4. Goa kusin, vi väntar och håller tummarna här i Skene....kör hårt, lycka till och hoppas att bebisen kommer ut fort...kramar i massor

    SvaraRadera