Kolared

Kolared

19 jan. 2016

Vilken dag!



Gick upp tidigt och blev orolig hur jag jag skulle kunna ta mig till jobbet idag. Väckte Martin men han sa att det går bra bara jag kör i hans spår. Han låg några meter före mig hela vägen ut till stora vägen. Men jag fastnade vid avfarten ut till stora vägen men fick backa, köra fram, backa.. Flera gånger och till slut kom jag ut. Stora vägen var ju katastrof. Låg i 40km/timmen, snöade för fullt och undra vad jag gett mig in på. Så beslöt mig för att Elsa fick följa med mig till jobbet då jag inte vågade köra till korshögen. Elsa tyckte det var spännande. 

Elsa tyckte det var spännande och nytt att kolla in lokalerna, barnen osv samtidigt som det var svårt för  henne att veta hur hon skulle vara. Vad som förväntades och vara med när jag jobbar och tar hand om andra barn. En ny sida som Elsa fick se. Så sen strax innan 11, tröttnade hon och tyckte det var tråkigt. Och jag kände mig redo att ge mig ut på vägarna så jag körde henne till korshögen. 

Vissa tycker det må vara mysigt och fint, men det blir även en jävla massa problem, ialla fall om man bor som oss. Jag fick byta bil med Martin för jag skulle hem innan han. Sen fick vi hämta han vid brevlådorna och ställa min bil där. Och nu väntar plogningen för Martin hela kvällen. Vi har säkert 10 cm mer snö ön i Kinna oxå. 

Johanna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar