Kolared

Kolared

14 jan. 2016

Gårdagen!


Som jag skrivit innan hade jag stor oro för gårdagen. Pappa var här och hämtade mig, satt och prata hela vägen in. Så jag fick lite annat att tänka på. Men ju närmare klockan blev 13.00 destu jobbigare blev det. När sköterskan hämtade mig kom tårarna och jag förklarade hur rädd jag var. Hon var underbart! Höll mig i handen hela tiden. Först tog det ett tag innan dom fick satt nålen. Då jag är svårstucken. Men efter 15min var den på plats. Och jag fick både smärtstillande och lugnande. I rummet var det 5 st både läkare och sköterskor. Tårarna rann men sköterskan höll mig i handen hela tiden. Och undersökningen tror jag tog ca 30min där dom kollade tarmen och tog prover. 



Sen fick jag ligga en stund i en så kallad "vilosal", där jag fick en kopp kaffe och fralla. 

Sen efter jag bytt om och varvar ner kom läkarn. Han sa att han misstänker att jag har en annan sjukdom. Inte Ulcerös Colit. Då det bara angriper tjocktarmen. Och i nu läget ser min tjocktarm bra ut. Inget jag borde ha besvär av. Men han kunde se en bit av tunntarmen och den såg värre ut. Så jag ska få en remiss för att göra en magnetröntgen på tunntarmen. Men detta kan ta 6-8 veckor. Han minskade även ner min medicin. Och så får vi helt enkelt vänta och se vad det hela slutar. Känns konstigt men samtidigt skönt att kanske äntligen bli rätt behandlad och få rätt diagnos. Jag får helt enkelt vänta. 

Sen innan jag fick åka hem togs det flera blodprover. 

Var ganska medtaget och öm i magen. Men sen senare på kvällen kunde jag knappt stå upp hade då ont. Men efter några alvedon, fisande ( dom sprutar in luft under undersökningen som måste komma ut) och sömn mår jag mycket bättre idag. Men har efter många om och men bestämt att vara hemma veckan ut och hoppas på att vara utvilad och bra på måndag! 

Tack alla för ert stöd igår, det värmer! 

Johanna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar