Kolared

Kolared

8 jan. 2016

Då var vi på ruta 1 igen.

Ja, då var man tillbaka på ruta 1 igen. Efter att ha haft ont i magen, illamående, lös i magen och huvudvärk i en vecka blev det ett besök på vårdcentralen idag. 

När jag kom dit stod min gamla mag-tarm läkare där ( visste dock att han jobbade där, men att jag fick han var komiskt ) så han vet ju allt om min sjukdom osv så efter ett samtal med min nuvarande läkare i Borås blev domen nytt skov. Även om inte jag trodde det. Då jag aldrig brukar ha ont i magen, ont i huvudet och må illa. Men så blev det, kortison i 8 veckor. Sen ringer min läkare mig i början av nästa vecka, och så ska jag lämna avföringsprov. 


Kortison för mig är hatkärlek, älskar att det hjälper snabbt men jag kan vänta mig sömnlösa nätter och viktuppgång det är den bistra sanningen.

Ikväll när äntligen en del av huvudvärken och magsmärtan försvunnit lite.. Ja då kom rastlösheten i benen. Suck. 

Får väl se om jag kan somna. 

Johanna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar