Kolared

Kolared

1 aug. 2010

Vilken helg..

Började helgen med Elin och Lisa, med mycket god mat och ett glas vin eller två för mycket. Nej, skämt och sidå. Var jätte trevligt! Men visste blev jag lite rund under fötterna.


Så när jag vaknade på lördagen var jag inte piggast, men det gick efter en dusch var jag på banan igen och Stellen och Siv döck upp här. Var ju vägfest här igår för oss som är med i vägföreningen. Började redan vid 4, så innan dess blev det väl en drink här innan vi gick. Började med tippsprommnad, redan när vi kom tillbaka till tältet så kände jag att vart ska detta sluta? Musiken höjdes till max och det enda folk tänkte på var att SUPA! Tur att Elsa hade sina hörselskydd. Kändes som om folk kom ut på grönbete för första gången på länge.. Martin blev berusad och vi gick hem redan strax efter 10. Mycket trevligare att avsluta kvällen här på vår uteplats med ett glas till tillsammans än att vara där och inte höra vad man säger till varandra. Har även en granne som jag inte kan med, rent ut sagt så det gjorde ju inte saken bättre. Hon gör allt för att göra mig lessen och arg. Men jag skällde ut henne igår så nu hoppas jag ska slippa hennes spring framöver.


Så idag är vi ganska sega båda två, har vart ute på en prommenad, men mer än så är det inte.


Johanna.

2 kommentarer:

  1. camilla, bobo & ida1 augusti 2010 kl. 19:09

    haha, kan riktigt se mig det du beskriver framför mig. Men vad är det för granne eg? Gjorde du rätt i att skälla ut henne! Bra gjort

    SvaraRadera
  2. En kärring som tror hon kan få vilken man som helst, och vill göra mig svartsjuk hela tiden. Men hallå.. hon är typ 45år. Så hon har inget att komma med, men man håller inte på så. Kommer och säger till mig att - Jag vet att du och Martin inte har det bra ihop.. osv.. vad f-n vet hon om det?! Vi har det jätte bra, men hon gör allt för att göra en arg och lessen. Så kommer hon springade här och har inget begrepp om när det kanske är dax att gå. Hon fattar liksom inte att vi inte tycker om henne eller vill ha nått med henne att göra. Tur att hon bara är här sporadiskt under sommarn!

    SvaraRadera