Kolared

Kolared

17 aug. 2010

Shopping och städ!

Igår gick dagen i ett kan man säga, först hem till mamma och peder, gav Elsa lite gröt där innan jag , Elsa och Peder åkte in till stan. Blev en runda på stan.. hittade tröjan Elsa har på sig på kortet jag tog igår. 49:- på H&M. Det gillar vi!


Sen hem och äta mat för både Elsa och mig och Martin. Efter lite mat i magen så åkte vi ner till Kinna igen. Elsa skulle vara hos sin mormor ett par timmar medans jag och Linda (min moster) åkte på me&i-party. Svårt att välja en klänning jag skulle köpa för dom är ju ganska stora i storlekarna så blev en i 74/80 för i 62/68 fanns det inte så mycket roligt. Får bara hoppas att den passar bra för det är ju inte roligt att lägga det i gadroben och vänta på att det ska få användas.


Ringde idag till en barnaffär i Borås för att kolla om didriksson-overallerna hade kommit in, och det hade dom. Så imorrn blir det först lunch hos mamma sen åker hon med in och är lite smakråd för att se om vi kan hitta en fin till Elsa. HOPPAS! Känns lite konstigt att köpa det redan, men man vill ju ha lite att välja på.. väntar man för länge får man ta vad som finns bara.


Men idag är det städning som gäller, har börjat i sovrummet med att damma, dammsuga och skura golv. Ska nu fortsätta med att bädda rent i våra sängar också. Sen går vi vidare till nästa rum.. får se hur mycket jag orkar och hinner med här idag.


Johanna.

1 kommentar: