Kolared

Kolared

7 dec. 2012

Fördelar & nackdelar.

Fördelar och nackdelar med att bo på landet:



Fördelar

Årstiderna får man se från deras bästa sidor, som nu vintern. Vackert vinterlandskap med orörd snö utan avgaser. Sommarn med sin blommster.

Jag kan spela hur hög musik jag vill.

Jag kan gå ut naken i trädgården, kanske inte nu för då hade jag frusit ihjäl men på sommarn.

Inga grannar att irritera sig på.

Nära till skogen.

Nära till sjön.

Elsa kan springa fritt utan bilar och avgaser.

Man sköter sig mer själv, och det ger inspiration och glädje för allt man inser att man KAN.

Som Martin brukar säga, vi behöver ej åka till djurparken då dom flesta djur finns i vår närhet, kossor, hönor, tuppar, hundar, katter, hästar, älgar, rådjur, vildsvin ( dock har jag inte sett nån levande), harar.. m.m



Nackdelar

Ingen affär nära att gå till.

Man är beroende av sin bil.

Inga spontanbesök.

Mörkret, vilket gör att man inte kan vara ute så här års efter kl 16.00

Lång till brevlådan.




Så som ni ser, fördelarna väger upp ganska bra mot dom ganska värdsliga sakerna som nackdelarna innehåller. Jag skulle inte vilja byta bort det mot nått. Eller jo ibland när allt bara jävlas, men det kan man skratta gott åt sen i efterhand. Är lycklig att jag kan ge Elsa denna uppväxt, ett liv på landet!


Johanna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar