Kolared

Kolared

12 sep. 2011

FÄSTING!

Idag när jag kom till dagis för att hämta Elsa sa fröken att dom hittat en fästing på Elsa och fick inte bort hela. Jag blev helt stel, och tänkte NEJ! Inte bra. Så direkt när jag kom till bilen ringde jag vårdcentralen men hon sa att det var ingen fara utan att jag skulle "badda" med alcolsprit så skulle den ramla av, sen att jag skulle ha koll på området så det inte blir rött eller en ring runt det.

Så det kändes ju skönt att det inte var nån fara, för jag trodde att det var farligt om man inte fått bort hela. Men det är bara en pyttebit kvar, som en svart liten prick.

Dessa förbannande skadedjur, antingen har hon fått den ute när vi lekt eller att katten släppat med sig den in, så ikväll ska 12ert få sig en ny omgång med fästingmedel för att vara på den säkra sidan.

Johanna.

Dagens gratis: Kattmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar