Kolared

Kolared

29 nov. 2009

Julstök.

Igår efter frukosten tog vi med oss en ryggsäck med kaffe och lite fika, och begav oss ut i skogen för att hitta julgrannar, granris m.m vi skulle ha här hemma för att göra det mysigt och fint inför första advent. När vi sedan var påväg tillbaka från skogen såg vi att vi hade fått besök, Gull-Britt, Mormor och Morfar stod här. Så dom stannande en stund och drack lite kaffe. Kul att dom tittade förbi förutom att det givetvis såg ut som f-n här. Skulle se hur fint vi har det här nu istället..


SDC10192.JPG


Här står Martin med granen han huggt till Mormor som hon ska ha ute.


 


SDC10193.JPG


Vattnet stod högt nere vid sjön. Här passade vi på att ta våran fika.


 


SDC10198.JPG


Blir ingen gran inne för oss (Jag tål inte) men vi hittade en liten söt att ha här ute.


 


SDC10197.JPG


Granris vid ingången ger ett varmt och mysigt intryck.


 


SDC10206.JPG


Jag är så stolt över mig själv och Martin för denna gris, hade sett en liknande i Borås i veckan jag tänkte köpt men så blev jag lite små snål och tyckte den var för dyr. Vad gör man då? Jo, jag hittade en röd färgard gris med målning på fyndlagret. Så igår, slippade vi bort all färg och borrade ett hål för ljuset. Och helt plötsligt fick jag en söt liten gris nästan gratis.. Det kallar jag ett fynd!


 


Hela kvällen var vi inne och fixade med ljusstakar, men även att färdigställt i bayrummet. Fixade mattan, satte upp rullgradin och lite små plock. Så nu känns det så skönt att ha allting iordning och mysigt.


Efter lunch idag ska vi åka fram till Kinna. Blir julskyltingen, och hem till mamma och äta skinkmacka ikväll. GOTT!


Johanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar