Kolared

Kolared

27 nov. 2009

BABY!

Igår var jag på första träffan utan våra fyra träffar vi ska ha på mödravårdcentralen med andra blivande föräldrar som ska ha barn ungefär sammtidigt. En tjej hade faktiskt samma BF som vi. Igår var jag sälv, får väl se om Martin ska följa med på nån av träffarna. Lite svårt att säga nu vad man tycker, men det blir säkert lättare nästa gång. Men det verkade vara jätte trevliga människor. Men man blir lite "hämad" och tala inför en stå stor grupp. Fick även se en film igår ATT FÖDA. Vet inte om jag kände att jag hade behövt se den filmen.. hmm.. ja ja.


När jag kom hem så undrade jag vart Martin var, men när jag kom upp så stod han och monterade ihop både spjälsängen och skötbordet. Så nu är babyrumet mer eller mindre färdigt. Ska fixa matta, och Jonte ska fixa en lampskärm och lite så.. men i stora hela är det klart. Blev jätte mysigt!


På Söndag är det 2 månader kvar tills våran lilla/lille krabat är beräknat till att komma till världen. Går fort nu, men känns som att inköpen har vi det mesta under kontroll. Klart att det är en del saker som saknas än, men jag har koll på vad det är som saknas.


Känner mer och mer sparkar, dock mest när jag ligger i sängen och ska sova. Att känna detta gör det hela mer levande och verkligt! Svårt att förklara hur det känns.. men det är mysigt.


Johanna.

3 kommentarer:

  1. jag och sambon har redan gått vår föräldrautbildning (lite lustigt ord det där, inte precis att man får något examensbevis). för vår det är det 9 veckor kvar lite drygt, så jag kan tro att vi är rätt lika i BF du och jag :) var och handlade kläder till den lille igår, inte enkelt, och dessutom höggravid med milslånga köer i butikerna *suck* det kändes i kroppen kan jag säga. nu är alla saker införskaffade utom vissa detaljer så som sängkläder och så, men funderar på att slakta något urtvättat lakan och fixa egna sängkläder istället :D

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det blir!! Såg svarta påslakan, med vita hjärtan på skroten för typ 69 kronor! Du kanske har sett dem?! De hade passat så bra till det andra. Vill ni ha snuttefiltar/filtar? Mamma har ju sytt i mängder...Ha en go helg! Kram kram

    SvaraRadera
  3. Det påslakansettet ligger färdig tvättat hemma hos mamma. Köpte det för ett par veckor sedan när vi var där. Kommer nog bli jätte bra. Ja, snuttefiltar är väl alltid bra, men jag vet att mormor skulle sy till mig mé.

    SvaraRadera