Kolared

Kolared

25 sep. 2013

POPCAKE

 
Igår när det var dagas för fika till mina gäster hade jag nått nytt och spännande att bjuda på ialla fall från min sida. Nämligen popcakes. Maskinen kommer från  C3 Scandinavian Lifestyle.
 


 
Jag började redan dagen innan och förbereda och baka dessa popcakes. Det misstag jag gjorde var att jag var för ivrig att dekorera dom medans dom var varma. Vilket inte gick så bra, men efter lite googlande så la jag dom i frysen innan jag dekorerade vilket gav ett mycket bättre resultat.
 
Att baka popcake i maskinen tar bara 4 minuter. Det som sen kan ta lite tid och är lite pilligt är just dekorationen, men också den roliga biten.
 


 
Alla var nyfikna att smaka och hade massor med frågor.. vilket var jätte roligt! En av tjejerna skulle köpa en omgående sa hon, ha ha. De med mörk choklad tog slut i ett naft! Så jag antar att dom var godast!
 
Det jag saknade när jag gjorde ganska många var att jag bara hade ett "ställ" att ha dom i. Vilket gjorde att det med mörk choklad hade stelnat i varandra så man fick bryta av dom. Men jag vet inte om det kanske går att köpa till mer ställ för det ni ser på bilden följde med i kartongen med maskinen.
 
Jag kommer baka en massa och ha redo i frysen för att lätt kunna ta fram och dekorera vid kommande besök och kalas!
 
Johanna.
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar