Kolared

Kolared

14 jan. 2013

Fin eftermiddag med hjälp i köket och filmtajm!

Idag slutade jag en väldigt bra tid nämligen vid 15.30 vilket innebar att jag och Elsa fick en härlig eftermiddag tillsammans hemma. Vi började med att läsa reklamen, sen hjälptes vi åt att förbereda kvällsmaten som blev korvstroganoff. Elsa skar så fint korven. Jag fick ju fina saker från Pino förra veckan så jag tyckte det passade bra att ge henne lite belöning med att få den nya filmen Pino och hans vänner, för Elsa har nu varit blöjfri i över en vecka även på dagis. Och jag har bara fått "påsar" hem dom 3 första dagarna, annars har det vart tomt i facket. Min duktiga tjej.

Ni kan tro att hon blev glad när hon fick syn på filmen, så vi satte och och myste i soffan och kollade på Pino innan pappan i huset kom hem och vi skulle äta.



En riktig fin film, men korta filmer från böckerna. Enkla historier och välkänd berättarröst nämligen Jörgen Lantz. Det fina med att det är många små berättelser är att man kan bara kolla på en eller två och också avslutade filmtittandet när det är dags för nått annat utan diskussioner då filmen är slut så snabbt innan nästa kommer. En film jag verkligen rekommendera.

Johanna.

2 kommentarer:

  1. Låter som en mysig dag. Duktiga ni är att hon är torr även på dagis! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var det verkligen <3, ja det är roligt att det går så bra med "pottan" så att säga. Känns som har blivit en stor tjej nu!

      Radera