Kolared

Kolared

16 mars 2011

Händelserik dag!

Morgonen tog en vändning utan dess like, vi hade hunnit med frukost, och jag hade hunnit ta en dusch. Klockan var 07.20 och min telefon ringde. Det var min förra chef på kommunen. Första hon sa var... Kommer du ihåg mig? Självklart gjorde jag det och hon ville att jag skulle jobba. Och min mamma tackade gärna JA, till att ha Elsa. Så det blev full fart här hemma. Hon ville jag skulle vara på plats redan 08.00 vilket var omöjligt. Men kvart i nio var jag på plats. Fick jobba i både kök och städ. Var roligt att prova på köks delen då jag tidigare bara jobbat i städet.


När jag jobbat klart vid 13.30 ringde jag mamma och då var dom och fikade hos gammelmormor, så jag åkte dit. Sen åkte vi och handlade och så färgade mamma håret på mig, perfekt.. där sparade jag en del pengar. Betalade 57:- för färgen istället för 600:- hos frissan.


Innan vi åkte hem åkte vi och hämtade ett paket på kupan, för idag kom Elsas fina vårjacka från polarn. Provade den direkt när vi kom hem. Satt perfekt, så nu väntar vi bara på VÅREN!


Nu väntas det filmmys, HÄMDEN!


 


Johanna.


SDC11372.JPG


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar