Kolared

Kolared

23 sep. 2014

Röntgen , besök och målade naglar!

Efter lunch idag fick jag åka hissen ner till röntgen. En av de "prover" som måste göras om ev ny medicinering måste sättas in. Imorrn ska det tas blodprover. 

Bara minuter efter jag kom tillbaka knackade det på dörren och där var Elsa, min Elsa tillsammans med mamma och pappa. Hon var på ett strålande humör och ger mig energi min lilla solstråle! 


Vi fikade i kafeterian, skratta och busade på rummet med "ballong handskar" och köra mig upp och ner i sängen! 

Men det var jobbigt när dom åkte, kunde inte hejda mina tårar och Elsa titta på mig och sa - va inte lessen mamma! Älskar dig så! 

Tårarna föll hejdlöst och strax där efter kom ännu ett välkänt ansikte nämligen en sköterska som sett att jag var inlagd och ville komma och hälsa och prata. ( har möts tidigare här på lassarettet, förra året bla. ) var precis vad jag behövde! Nån att prata med! Skönt att det är så fin personal här! 

Nu har jag precis målat naglarna, även om jag kanske inte borde! Men nått måste man göra för att lysa upp tillvaron! 

Snart är det mat igen, och jag funderar på att slå på stort och sätta mig i dagrummet för lite ombyte från dessa väggar i mitt rum! 

Johanna. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar