Kolared

Kolared

22 maj 2012

Vilken dag..

Vilken dag jag haft idag.. suck.. knappt jag vill tänka på det. Men jag ska berätta. Jag skulle inte börja jobba förren 11.30 idag så jag och Elsa hade en mys förmiddag hemma så vi kunde ta det lugnt.

Vi satte oss i bilen strax före elva och skulle åka ner till dagis, när jag kört in på skutesjön, plingar det till i bilen och varningslampan om luft tryckskontroll tänds. Jag tänka, jaha.. får åka till okq8. Men jag hann inte åka långt innan jag hörde och förstod att så långt kommer jag aldrig. Så vi fick stanna, ringa min mobilitetsgaranti så assistanskåren fick komma och sätta på reservhjulet. Jag och Elsa fick vacker vara vid bilen och vänta i en timma i solen innan han kom.

Elsa var både trött och hungrig men på dagis hade dom sparat mat till Elsa.
Jag fick åka runt och fixa och trixa med mina j-vla däck för reserhjulet ska man ju inte köra på mer än man behöver. Men efter alla om och men ( orkar inte dra hela den historien) var jag tvungen att köpa två nya bakdäck och blev lite mer än ett par tusen fattigare. JÄVLA SKIT!



Men jag tackar för en underbar och trevlig kväll, för ikväll har vi vart i mariebergsparken och haft lite vårfest med dagis. Tipspromenad och fin sång bjöds det på.

Vi hade med oss pastasallad som vi fikade på, GOTT! Elsa var inte så intresserad av att fika utan ville helst GUNGA!


Så när mamma och pappa sa till Elsa att det var dags att åka hem blev det sura miner.. men inte så konstigt när man har så roligt med sina kompisar + att man är trött för man vart uppe länge.

Tur att vi fick en rolig och trevlig kväll efter dagens tråkigheter.

Imorrn är en ny dag med nya möjligheter!

Johanna.

1 kommentar:

  1. vilken tuffing i jeanskjol legings och converce mormors lilla tuffing kram mormor du är bäst.

    SvaraRadera