Kolared

Kolared

18 maj 2012

Markand, gröt och halsont.

I eftermiddag kan ni se i tidigare inlägg att vi var på marknad i Kinna, där jag och Elsa åkte karusell. Var nämligen så att vi gick på marknaden och tittade, tänkte att Elsa skulle få köpa en sak. Men kvalitén på marknads saker är skit, så vi tog en tur till Extra planet så Elsa fick köpa sig en bil. När vi skulle betala så frågade han i kassan om hon åkt karusell, svaret blev nej. Då gav han Elsa en biljett, vilket var väldigt snällt så därför gick vi ut och åkte ev sväng.

Sen blev det fika hos farmor, men god glass till Elsas glädje. Jag åkte och handlade medans Elsa busade med farmor som var helt slut sen. För pappan fixade och grejjade också under tiden. Jag var även och hämtade en gryta med "tomtegröt" som mamma/mormor gjort så ni kan ju bara gissa vad Elsa åt till kvällsmat?!


Jag har blivit sämre med min förkylning, har såå ont i halsen. Kan knappt svälja. Usch, hoppas på ett mirakel imorrn när jag vaknar.

Imorrn blir det en tur till Kinna, besök hos farmor, lekplatslek och sen kommer bästa Janne på besök.
Kan inte bli annat en en bra dag.

Johanna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar