Kolared

Kolared

19 nov. 2011

Scharlakansfeber!

Igår eftermiddag ringde jag vårdcentralen då jag verkligen förstod att Elsa måste ha ont nånstans då hon skriker konstant mer eller mindre. Svaret jag fick var att det är nog öronen, så ni får en tid. Efter 2 timmar väl där kom vi snabbt in till doktorn, Elsa var på ganska bra humör efter att ha fått alvedon ganska nyss därpå. Han tittade snabbt i öronen och lyssna på hjärtat. Han sa att hon bara har en förkylning på örat och att det inte var nån fara.

Så vi åkte, pappan i huset kom hem och Elsa var på ganska bra humör, men efter bara en halvtimma timma började det hela igen. Hon skrek konstant i 2½ timma, hon sparkade, slog, gick inte att kominucera med henne. Visste inte vad jag skulle göra då man vart hos doktorn och han inte hittade nått, men förtvivlad som jag var ringde jag 1177, och hon sa direkt att vi skulle åka till jouren i skene, fick en tid och åkte dit vid 20.00.

Hon tittade i öronen, lyssnade på hjärtat, sen när vi tog upp tröjan på henne såg hon samma sak som den tidigare läkarn såg att hon var röflamig på bröstet, men kommentaren från den tidigare doktorn var att det är vanligt när man är sjuk. Hon såg detta och kollade i halsen och kunde direkt nästan säga att det var Scharlakansfeber, blir både arg och lessen när inte vårdcentralen såg detta. Men huvudsaken är att vi vet nu och har fått pencelin. Men att ta pencelin är ju ett annat kapitel..

Har varken orken eller tiden att skriva mer, men nu vet ni varför jag vart lite off här på bloggen.. men jag kommer tillbaka!

Johanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar