Kolared

Kolared

3 apr. 2011

Lördagen!

SDC11426.JPGNär man tittade ut igår kände man bara att man ville vara inne. Men inte kan man vara inne en hel dag så efter lite kaffe tog vi på oss och gav oss ut. Riktigt härligt var det, trots att det var så grått. Så det blev en kort promenad, plantera en till kruka med vårblommor och gunga givetvis.


Efter lunch var både jag och Elsa helt slut så vi somnade på soffan i en timma. Var var vi behövde. Men efter lite mellanmål begav vi oss ut igen. Elsa satt i vagnen medans jag krattade, alla dessa pinnar som blåst ner. Så nu ligger det små fina högar lite här och var som ska tas bort.


Martin bytte till sommardäck på min bil, tvättade och fixade den. Tack snälla.. gott att ha dom på för från den 15April från man ju inte köra med dubb.


Elsa fick hoppa i badet, och sen hoppa i säng. Jag hällde upp ett glas vin, slängde in maten i ugnen och tog en varm dusch. Sen hade vi en tiktig mys lördag. Satt länge och åt, drack gott och mer eller mindre struntade i TV:n, blev dock senare än vanligt i säng så idag är jag lite trött, men det var det värt.


Idag har vi inte mycket på agendan, får se vad det kan bli. Ser kallare och ruggigare ut ute idag. Men en liten promenad får det nog allt bli ändå.


 


Johanna.


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar