Kolared

Kolared

9 feb. 2009

Våran RESA!

Har haft det jätte bra på vår resa.


Tåget från Borås skulle gå 12.02, jag och Martin var där 11.15 för vår buss var på plats då. Sen vid 11.30 kom Yasin.. sen började grabbarna komma en efter en. Men när klockan började närma sig 12, hade Janne ännu inte kommit. Pär ringde och han sa att han var 1 min bort, Pär stod i dörren på tåget och hängde ut för att kolla efter honom. Men han kunde inte se han... nervositeten kom sagta krypande. Vi kände att ska redan det gå fel här att en i sällskapet skulle missa tåget? Men när klockan var 12.01 stod han bara där och tyckte han hade gott om tid på sig. Där skrämde han oss...


Men där var vi på plats i tåget. Vår färd mot ÅLAND som var våran destenation. Hade ju först byta i Herrljunga. Sen när vi kom på X2:an kunde vi göra oss bekväma och ta fram var sin öl. Tur att ingen av oss hade ont av så kallad "korg lutning" som vår vagn hade problem med...


Sen när vi kom fram till Stockholm, gick vi till Viking Line och chekade in. Där stod hon våran Ängel.. Lea Hagman. Hon hjälpte oss sist med hotell osv.. hon kände igen oss och önskade oss en trevlig resa. Henrik berättade för henne att vi var väldigt nöjda med hennes service vi fick sist. Bra gjort Henrik, det behövde hon höra!


Sen tog vi flygbussen till båten. Och vid 17.15 fick vi gå ombord.


Behöver jag berätta mer om vår resa. Korten säger kanske mer än tusen ord. Har till och med tagit bort ett kort som vi tillfället kände kul och fin att lägga ut men när vi kom hem igår kväll ringde vedebörade mig och bad att ta bort det. SAGT OCH GJORT! Jag kan säga att vi drack, dansade, snackade, och hade JÄVLIGT KUL! Kom i säng vid 4 tror jag. Men Pär, Janne, Henrik och Yasin fick besök, då deras dörr hade gått sönder. Så tre väktare kom in, och sen en lås smed. Så dom hade full rulle fram tills tidig morgon.


Idag blev jag hemma från jobbet. Hade fixat allt på morgon och gick till och med ut till bilen, men vände snabbt tillbaka. Är så jävla yr, skakis och ont i huvudet. Jätte läskigt. Vet inte vad det är. Men känner nu att jag behöver lägga mig ner igen..


Tack alla som var med på resan! Detta lever jag på länge..


Johanna.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar