Kolared

Kolared

13 dec. 2016

Influensa och Lucia!

Ja, här sitter jag och snorar, hostar, och har ont i halsen. Jag hade min förhoppning att jag skulle slippa detta med vaccinet jag tog i början av November. 

Men mitt immunförsvar är i botten och jag verkar vara mottaglig för det mesta just nu. Sen ger ju inte vaccin 100 % skydd. Då jag tillhör rikskgruppen.. därför jag tog sprutan från första början, gör oxå att jag måste vara extra försiktig och ta alla symtom på allvar. Då jag äter imundämpande medicin och kan bli väldigt sjuk om det vill sig ialla. 

Så innan jag gick från jobbet idag vid 15-tiden satte jag in vikarie för morgondagen då jag behöver vila. Så får vi se hur resten av veckan blir. 

Ikväll här hemma blev det kvällsfika med te och lussekatt. Måste ju fira att det är Lucia idag.


På tal om Lucia har jag, Martin, mamma, pappa, mormor Berit, farfar och en massa andra föräldrar tittat på finaste Luciatåget, de var så fina att duktiga. Jag som är så sentimental stod där med tårar i ögonen och log hela tiden! 


Johanna. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar