Kolared

Kolared

5 feb. 2016

Vi har en plan.

Ja, så sa läkarn igår efter ett 30 min samtal. För er som inte vet fick jag gå hem från jobbet i onsdags igen. Då var jag helt slut i hela kroppen. Blod i avföringen, fick springa hela tiden. Så hade ingen ork kvar. 

Hur ser planen ut? Jo, hög hög dos kortison igen. + medicin mot diarré. Sen ska prover tas, 1 som ska göras på mott nästa vecka. Förstod inte riktigt vad och hur det gick till. Får berätta mer sen. Väntar på magnetröntgen och att ny medicin ska sättas in. Antingen Remicarde eller Humira. Det ena är i sprutor och det andra genom dropp. Nått vi ska diskutera oss fram vad vi tror passar mig bäst. Lite skrämande låter det, eller har jag tyckt tills nu. För nu orkar jag inte mer. Gör vad som för att kunna leva så normalt jag kan igen. 
Men vad det gäller denna medicin så är den både en av Sveriges dyraste och man måste ha genomgått lite prover, sprutor m.m innan den kan ges så det dröjer nog nån vecka till innan jag kan få den. 

Johanna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar