Kolared

Kolared

11 feb. 2016

1 timma till..

Ja, i en timma till får jag äta. Från kl 22.00 ska jag vara fastande inför min undersökning på Borås Lassarett imorrn. Inte för att jag ska eller behöver äta nu, men måste hinna ta min medicin innan. 

En mycke klok sköterska på mag-tarm brukar säga att om man har det tufft, är sjuk gör jobbiga undersökningar osv är man värd att unna sig nått. Det har hon helt rätt i och nått jag är bra på, att unna mig saker. Så idag kom den, min fina onödiga men underbara light box jag beställt.


Funderar fram och tillbaka hur det blir nästa vecka. Orkar jag jobba? Halvtid? Usch, får dåligt samvete att inte vara på jobbet. Och att kanske inte kunna lämna besked. Så svårt... Men samtidigt är det än några dagar kvar till måndag och svårt att veta nu hur jag mår då. Vi får helt enkelt se hur det blir.

Godkväll. 

Johanna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar