Kolared

Kolared

21 apr. 2010

Vetrinären idag!

Igår kväll var jag tillsammans med släkt och vänner och lyssnade till Jörgen Gustavsson som hade föreläsning/demostration på konserthuset i Kinna. Han är fantastiskt på många sätt. Vore kul att få en privat "sittning" för han.


Idag när jag kom upp och hade matat Elsa, så kom Flugan och ville gosa här i soffan, då fick jag syn på en fästing på han, hans första. Så jag visste inte riktigt hur jag skulle gå till väga. Men jag fick bort den JÄVLEN, blev helt skakis efteråt då jag tycker det är lite äckligt och läbbigt. Men nu känner jag mig stolt att jag fick bort den. Men detta är ju tyvärr inte det ända som är med Flugan, utan idag ska vi åka till vetrinären så han få hjälp mied sitt sår som bara ser värre och värre ut för var dag.. Gör ont i mig att veta att han har ont och svårt, så vi håller tummarna för att det går bra idag!


SDC10424.JPG


Flugan tar alla tillfällen att sitta där han inte ska, se så nöjd han ser ut! Räcker man bara tittar bort en kort sekund. Om ni kollar noga kan ni se lite av hans sår på benet.


 


SDC10423.JPG


Mammas ÄLSKLING!


 


 


 


Johanna.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar