Kolared

Kolared

9 okt. 2016

Helgen!

Vart tog denna helgen vägen? Försvann ju fortare än den kom. 

I fredags när jag kom hem lagade jag mat, ett gott och nytt tacovariant recept från vår matkasse från coop. Jätte gott, det kommer jag göra igen. 
Sen somnade jag gott i soffan.. var helt slut! 

I lördags kunde jag sätta mig till ett dukat frukostbord, då Elsa hade fixat frukost. 

Sen kom mormor Berit hit, för vi hade bestämt att åka till gekås. Vi valde fel dag kan man säga, 1 timmes kö in och samma ut. Om det inte vore för att Elsa så gärna ville in, vet jag inte om vi hade stått i kön. Men hon älskar gekås. Och vi hittade en hel del.. så det var kul! 


Sen var det lördagsmys här hemma hela kvällen.. och natten. För jag och Martin glömde både tid och rum och var uppe alldeles för länge. 

Det fick jag sota för idag.. var helt slut, men efter frukost gick jag och la mig 1 timma till. Sen var det bara att ta tag i dagen då vi hade ett ställe att åka till ( berättar mer om det besöket senare, då vi håller det lite hemligt tillsvidare ) och tur var väl det, för annars hade jag nog halvsovit i soffan hela dagen. 

I eftermiddag har vi planterat blommor ute, och lagat mat. Blev en god gulaschsoppa här ikväll och morgondagens middag är förberedd. Skönt. 

Johanna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar