Kolared

Kolared

20 maj 2016

Trött, p-stav och avslutet närmar sig!

Jag har vart hemma från jobbet sedan i onsdags då jag är så trött, prover är tagna. Och de som det fått svar på ser bra ut, men fortfarande några kvar att kolla på + en diskution ska göras om mina sprutor ska fortsättas med eller ej. Så vi får väl se, får nog svar om detta nästa vecka. Dock blir det bättre för varje dag med min trötthet, idag ska jag försöka hålla mig vaken hela dagen tänkte jag. Får se om det går! 

Igår hade jag en bokad tid att ta ut min p-stav och sätta in en ny. Har gjort detta säkert 3-4 gånger men ändå nervös. Gick hur bra som helst, men pappret på britsen jag låg på var helt vått, då jag svettades så av nervositet. Men nu har jag ett gott skydd i 3år till. Gillar p-stav av flera orsaker, behöver inte tänka på nått, tex att ta tabletter osv + jag har ingen mens. Vilket är ett stor fördel.


Avslutet på förskolan för Elsa närmar sig, mycket som händer nu. Hälsa på i skolan, utflykter och avslut. Som jag sagt tidigare tycker jag att det är lite jobbigt och känns så stort att börja förskoleklass. Och idag vid lämning blev det så påtagligt. Elsa som aldrig annars blir ledsen vid lämning blev det idag. Efter puss och kram, tog fröken henne i handen och gick för att trösta henne. De vet precis vad Elsa behöver, de tröstar henne när hon är ledsen, skrattar tillsammans, sätter gränser när det behövs, de har en relation. De gör sitt yttersta varje dag, och Elsa känner trygghet och stor glädje att vara där. 
Tack för det! 

På vägen hem kom tårarna av både glädje och sorg. Glädje av att hon har dessa fantastiska pedagoger, och sorg att vi snart ska ta ett avslut. 


Jag hoppas att vi känner det samma i skolan.. Nu önskar jag bara vi kunde stanna tiden! Men det är bara inse att Elsa är stor och vi går nu vidare mot nya äventyr! 

Johanna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar