Kolared

Kolared

2 maj 2016

Liten blir stor.

Känns som igår du låg på mitt bröst för första stund, men redan 6 år har gått. Vi har upplevt mycket tillsammans, och du ger mig så enormt mycke kärlek varje dag. 

Att tänka att snart dagis-tiden börjar gå mot sitt slut känns tomt, ledsamt. Att lämna en trygg värld med pedagoger jag, vi litar på och känner Elsa väl. 

Nu väntar en ny start, förskoleklass, nya kompisar, nya lokaler, nya pedagoger. Med vad allt det innebär. Vi börjar lite på noll, där vi ska förhoppningsvis få fortoende för nya människor. Som ska ta hand om vår Elsa, se henne för den hon är. 

Elsa känns redo, redo för nya utmaningar. Men är jag redo? 

Jag tröstar mig med att förskoleklass är frivilligt, och innebär ingen skolplikt. Vi kan vara lediga när vi känner osv. 

Hur som helst, har jag en förväntansfull tjej som ska besöka skolan imorrn. Hon lär ha mycket att berätta imorrn för oss. 


Johanna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar