Kolared

Kolared

9 apr. 2015

Att sätta gränser!

Det där med att sätta gränser för sina barn, usch. Där är det båda parter som lider. Ialla fall i mitt fall. 

Sitt barn, det vackraste, finaste och bästa man har. Man vill dem allt gott utan att behöva bli arg, irriterad, ledsen osv. Men ibland måste man sätta ner foten och visa vilka regler som gäller. 

Som ikväll, behöver inte gå in på exakt vad som hände. Men en sak som upprepats flera gånger och ikväll var jag sansad, rak och bestämd och visade att detta inte var acceptabelt. 

Elsa grät, jag grät tillslut, fick en klump i magen. För även om jag vet att jag gjorde rätt är det så svårt! Man vill ju liksom att allt ska vara så bra när man kommer hem från jobb och dagis, tiden man kan reflektera dagen och ta igen förlorad tid ihop! 

Johanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar