Kolared

Kolared

3 apr. 2014

Stekta ägg.

Idag slutade jag kl 16.00, så jag och Elsa var hemma en halvtimma senare. Då jag jobbat sent 2 dagar tidigare och kommit hem sent ( igår när Elsa sov ) så tänkte jag att vi skulle ha en myseftermiddag. Vi började med att sätta oss med var din glass och prata om dagen. Vi bestämde oss för att göra påskgodis, stekta ägg. 

När glassen var uppäten och händerna tvättade tog vi fram vit choklad och non-stopp för det är nämligen det enda som behövs för att göra stekta ägg. Alldeles perfekt för en 4-åring att kunna vara med på. Hon fick börja med sortera godiset i färghögar. 



Jag smälte chokladen och la den på plåten sen fick hon stoppa i en godis i varje. Jag tyckte bara vi skulle ha gula och ev oranga men det hade vi delade meningar om. 



Det var en glad tjej som senare kunde bjuda pappa på sitt godis! 

Johanna. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar