Kolared

Kolared

27 dec. 2017

Julen.

Julen började här redan på lördagen , dagen innan julafton när vi hade bjudit hit Stellan och Siv. Började med lite glögg och fika. 


Sen åt vi inte julmat utan rökt rådjurskött med potatisgratäng och rödvinssås. Så gott! 

Vi hade även paketutdelning och Bingolotto i sedvanlig ordning. 

Tidigt på juldagsmorgon ropade Elsa på mig, och bad mig komma. Jag svarade först att hon fick vänta. Trodde bara hon ville upp tidigt för all spänning att det var julafton. Men sen förstod jag att det inte var det utan att det rann var ur hennes öra. Så det blev att ringa 1177, och senare bege sig till jouren. Fick utskrivet antibiotika som jag var tvungen att åka till Borås och hämta. Elsa och Martin stannade hemma och bygge lego hon fått. 

På eftermiddagen blev det hem till mamma och pappa på stommen. Där bjöds det på tomte, julklappar, spel och julmat. Jätte trevligt! 








 
Johanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar