Kolared

Kolared

1 mars 2017

Elsa bättre och tillbaka på jobbet!

Så skönt att det har vänt på Elsa, hon har vart pigg idag och kunnat äta. 

Jag var tillbaka på jobbet idag efter 4 veckors sjukskrivning. Skönt att vara tillbaka. Dock har en kommentar från en på jobbet idag gnagt mig, önskar att jag svarat emot direkt. Men jag blev nog så stum och fann mig inte.
En sak ska du veta att jag vill inte vara sjuk, och vara från mitt arbete. Men att leva med en kronisk tarmsjukdom är det så tyvärr i skov och inget jag önskar nån. Tänk innan du öppnar munnen nästa gång för detta har både sårat mig och gjort mig jävligt arg. Vem det är som sagt det håller jag för mig själv och ska försöka skaka av mig det och gå vidare.

Men shit vad trött jag var idag när jag kom hem, är nog både tröttheten som kommer att jag inte sov nått natten mellan måndag och tisdag och att vart igång på jobbet, trots att jag hade kort dag. Men blir skönt med en mjukstart med 3-dags vecka, för denna gång blev det Martin som fick vabba.

Så i eftermiddag har jag vart med Elsa när hon pärlat, tvättat och mest tagit det lungt.


Och nu ligger jag i sängen och ska snart låta mig komma in i drömmarnas land. 

Johanna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar