Kolared

Kolared

14 juni 2014

Cake pops!

Igår bjöd jag mina kollegor på cake pops på fredags fikat! Nått som blev väldigt uppskattat. Det är både fint för ögat men också för smaklökarna. 


Så här kommer receptet. 

Du behöver: 

1 sockerkaka ca 500gram
150 gram Philadelphia ost. 
300 gram choklad vit eller mörk. 
Träspett. 
Strössel till garnering 


1. Mixa och blanda sockerkakan och osten tills det blir som en deg. 

2. Rulla 3cm bollar, lägg på en tallrik och låt dom ligga i frysen ca 30-45 min. 

3. Smält chokladen och doppa ena ändan av träspettet och tryck sedan in spettet i "bollen" . 

4. Sen är det dags att rulla/doppa hela "bollen" i choklad. Håll den i handen och låt den rinna av något innan du lägger på strössel. Sen hade jag klätt en oasis i aluminiumfolie. Där jag stoppade ner spetten i och sen allt ihop in i kylen. 

Men mitt viktigaste råd, ha tålamod! För det är pilligt. 

Lycka till! 



Johanna. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar