Kolared

Kolared

18 mars 2013

Räkna med PINO.

I förra veckan fick vi hem två böcker av PINO, varav en av dom var Räkna med Pino. I slutet av förra veckan tog jag fram och visade boken för Elsa. Hon ville direkt gå och läsa. Så det gjorde vi. Boken är som alla tidigare böcker väldigt fin i sina bilder. Nått som gjorde mig lite extra glad är att man inte bara kan lära sig räkna i denna boken utan också ta del av färgerna. Som ex när Pino berättar om att han har 3 tröjor, då går vi också igenom färgerna. En bok där Elsa blir delaktig i ett annat sätt än när man bara läser rakt upp och ner.

Till min stora glädje gillar Elsa att titta och läsa i böcker. När jag ikväll kom med förslaget var hon inte sen att haka på. Så det fick bli Räkna med Pino.

 
Imorrn är vi lediga, och när vi ikväll låg i sängen och pratade om dagen och jag frågade vad hon ville göra imorrn när vi var lediga blev svaret -Läsa en bok. SÖTNOS!
 
Johanna.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar