Kolared

Kolared

19 okt. 2015

Små ord- många tankar

Ibland händer det att små ord från en annan människa sätter spår. Ibland kan det vara läkande, nått som "givaren" inte kan kan se alla gånger men betydde så mycke för just dig där och då. Nått som får dig att må bra, nått du kan ta fram när du behöver det igen. 

Men ibland kan det vara precis tvärt om, ett par små ord som kanske inte var menat illa eller fel. Men som gjorde/ gör så ont. Nått som gnager i dig. Nått som får dig att analysera. Hur var det menar? Var det allvarligt? Skoja hen? 

Och just det sistnämnda bär jag med mig idag. Nått jag bara vill glömma, inte fundera på mer. Men det är svårt för det träffade och sårade. Även om det inte var menat så. Vad vet jag. 

Men nu ska jag ta en kopp te och trycka bort detta, för oavsett om jag tog det fel eller ej. Är jag värd bättre och orkar inte lägga mer energi på detta för denna gång. Och som tur är är det en ny dag imorrn med nya möjligheter! 

Johanna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar