Kolared

Kolared

15 juni 2013

Uppdatering.

Här på förmiddagen var vi för sista gången och tittade till katten vi har haft ansvaret om denna vecka då vi varit kattvakter. Inte det lättaste uppdraget när katten är livrädd och inte vill komma fram när han vart inne förren efter kanske 30-45minuter. Samtidigt är det ju synd om han så det blir nog bra idag när hans "mamma" & "pappa" kommer hem.

Elsa har gått och lagt sig för att sova middag, dock innan middagen. Men gott att hon får sova lite för efter lunch ska vi åka och hälsa på Elsas kompis med familj. Ska bli riktigt kul, för det var riktigt länge sen.

I torsdags jobbade jag länge, eller ja till 17.30 ialla fall. Då hämtar alltid Martin givetvis, och när Martin hämtar brukar vi "gömma" Elsas lejon i en låda som står högt uppe vid hennes fack med extrakläder. Så hon har det när dom åker hem. Men i torsdags hände det som inte får hända.. lejonet var borta. Jag blev helt förtvivlad och ledsen när jag fick höra detta. Elsa tog det ganska bra men frågade efter han flera gånger.

Igår när vi kom till dagis berättade jag var som hade hänt och vi letade en kort stund innan jag var tvungen att åka till jobbet. Men jag kunde inte släppa detta utan ringde dagis, dom hade inte hittat nått. Men skulle ringa en i personalen som var där när det försvann dagen innan. Så jag ringde igen efter en stund. Men dom hade inte fått tag i henne. Jag påpekade hur svårt det var att detta var borta och att vi behöver hitta det till varje pris. Efter 15minuter ringde dom.. och efter mycket letande hade dom hittat han, Elsas bästa vän LEJONET! Jag blev så glad för jag hade även ringt flera barnbutiker för att få tag på ett likadant i värsta fall. Men när en av personalen i en butik i Borås hade kollat om hon kunde beställa det fick jag senare till svar att lejonet i den storleken Elsa har hade utgått finns bara i större. Så det var tur att det kom till rätta..

Elsa med sitt goa Lejon.


Nu ska jag fixa lunchen som idag blir kyckling/curry med ris.

Ha en fin lördag mina vänner!

Johanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar