Kolared

Kolared

11 sep. 2012

2½ års kontroll.

Idag har jag jobbat kort dag, så direkt efter Elsa hade ätit lunch kom jag och hämtade henne. Hon fick sova hemma idag. Men tyvärr inte så länge som hon hade behövt för jag fick väcka henne redan efter 45minuter för att vi skulle hinna åka till BVC för 2½ års kontroll. Detta är nått jag längtat efter, då jag tyckte det skulle bli spännande att se vad hon väger och hur lång hon är.

Elsa satt jag pratade glatt och berättade att hon hade minsann stor säng, studsmatta och att hennes pappa har en toka bil. GODING! Sen var det dags för vågen som visade 14,3 kg. Längden var så mycket som 99cm.. jag har en lång och smal tjej. För att hon ligger 2 kurvor över på längden.. men så har det alltid vart ända sen hon föddes.

Elsa fick måla, och så så tjattarade hon på ännu lite mer.. sköterskan tyckte Elsa pratade mycket bra och att hon är helt otroligt duktig med allt för att bara vara 2½år. STOLT MOR!

Efter vårt BVC besök åkte vi hem till mormor, vi fikade, lekte och det bästa av allt var när Elsa fick bada badkar. När vi frågade om hon ville bada blev det både glädje dans och glädje tjut!

 
Efter att Elsa bara fått sova middag i 45minuter så somnade hon snabbt ikväll efter en rolig eftermiddag hos mormor och morfar som kom hem en stund innan vi åkte.
 
Johanna.




2 kommentarer:

  1. Roligt att det gick bra på kontrollen! Hon är allt en toppentjej. Kramar

    SvaraRadera