Kolared

Kolared

11 maj 2017

Dagen.

Idag lämnade jag en förväntansfull tjej som hade mycket att se fram emot. 

Jag åkte till kommunhuset, för att börja min dag. Om jag ska sammanfatta min dag genom lite nyttig information på förmiddagen, god lunch och en långtråkig busstur på eftermiddagen. 


Bussturen var så basic, inget nytt om kommunen. Vi fick höra om allt, när det startade och guiden säger till vänster ser ni rönnäng, sen skulpturen väverskan, där efter ligger biblioteket osv började jag undra vad jag var ute på. Kanske om du inte är från kommunen kan det ge nått men inte för mig. Jag pratade en tjej under dagen och hon hade samma känsla som jag. Suck. 

Sen åkte jag till kaskad för att möta upp morfar Peder och Elsa som redan var i full gång med simskolan. Idag var det hinderbana, discomusik, och avslut med glass och ett häfte med vilka märkena man tagit. När jag stod där på kanten och såg glädjen, och hur mycke Elsa lärt sig, kom allt en tår. Jag var både stolt och rörd. Och inte minst att se simlärarna vara så angagerade. Tack för dessa veckor! 

Till kvällsmat blev det som Elsa önskade Pizza, vi åt på pizzerian där vi satt och prata om dagen, om hur Elsa haft det på Navet och om simskolan. En mysig date helt enkelt. Jag kan inte i ord beskriva min kärlek till min älskade Elsa! 



Godkväll.

Johanna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar