Kolared

Kolared

24 juli 2016

Begravningen gick bra, och att gå vidare.

I fredags kl 13.30 var det begravning i Örby kyrka för Margareta. Tårarna rann på min kind bara vi gick in i kyrkan. Hela stämningen. Allt var så fint med blommor, tända ljus och musiken. Men när det var dags för Jerry Rudenvall att sjunga Gabriellas sång bröt jag ihop. Fy.. Den är ju så fin den låten. Men jag lugnade mig ganska snabbt som tur var. 

Elsa hade tagit med sig en lekpåse till bänken vi satt på ( finns lekpåsar att låna i kyrkan ) , där i fanns bl.a. En rittavla. Där satt hon och skrev.. PARKINSON , SJUKDOM OCH LÄKARN. Tänk så mycke hon tänker och bär på.. Svårt bara när hon inte vill prata om det. I torsdag när jag sa att imorrn är det farmor ska begravas.. Svarade hon snabbt - vad ska vi äta till lunch idag? Vill byta ämne och inte prata om det, men det kanske kommer. 

Nu är det dags för ett nytt kapitel, ett liv utan Margareta. Och en massa praktiska saker som ska ordnas med. 

Efter begravningen åkte Elsa med mormor och morfar hem och är där än, ska hämta henne idag. Var nog vad vi alla tre behövde. Hon att bli väl omhändertagen och ha roligt med mormor och morfar och att jag och Martin fick tid för varandra. Men nu längtar vi efter henne. 

Jag och Martin letade som en galning efter hotell vi kunde sovit på i helgen. Men det var slutsålt överallt. Så vi tog båten över sjön, lite gott att dricka och åt kvällsmat i solen. Underbart!


Ha en fin dag! 

Johanna. 

1 kommentar:

  1. Det var en jättefin begravning. Vilken fin gravplats Margareta fick. Så vackert bland alla de stora tallarna. Prästen pratade bra om Margareta. Så synd att hon fick sin sjukdom och inte fick leva så länge. Ta hand om varann. Anna-Lena

    SvaraRadera