Kolared

Kolared

23 apr. 2016

Sprucken trumhinna.

Igår när jag hämta Elsa, var hon jätte förkyld och jag såg på henne att hon inte mådde väl. Jag frågade henne hur det var. Svaret blev -jag har haft ont i öronen hela dagen men inte sagt nått till fröken. 

Senare på kvällen kollade jag febern, 38,3. Hon sov i vår säng halva natten, sen på morgonen när hon kom in till vårt sovrum rann det ur örat. Då förstod jag att trumhinnan spruckit. Så ett samtal till 1177, resulterade i en tid på jouren. 

På jouren blev det som jag trodde recept på Kåvepenin och Ipren. Kåvepenin 10 dagar 3 gånger /dag. Jag frågade om det måste tas 3 gånger / dag då förskolan inte ger medicin. Då sa han man behöver  inte vara utbildad för att ge medicin, jag försökte förklara att att dom inte får ge. Men han verkade inte förstå och hon var tvungen att få detta 3 gånger /dag då hon haft detta flera gånger innan. Och tyckte det var för mycke, och tidigare bara haft det 5 dagar men sa att nu tar vi 10 dagar för att bli av med detta och att det inte ska upprepas.

Så det ser inte ljust ut utan verkar bli vab hela veckan, om inte Martin tar nån dag. 


Hennes öra rinner fortfarande, stackarn. 

Vi fortsätter mysa i soffan!

Johanna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar