Kolared

Kolared

8 apr. 2016

Magnetröntgen.

Ja, idag var dagen för röntgen. Började klockan 9 med att få dricka ca 1 liter kontrastvätska. Smakade inget, så det gick bra. Skönt att få dricka nått också då jag var fastande. 


Sen var det dags att byta om till en snygg patientskjorta. Några minuter senare kom  personal och hämtade mig. De presenterade sig, var två kvinnliga som höll i undersökningen. Jag fick provåka in i tunneln innan de satte nål på mig. Jag fick även hårnät, öronproppar, ryggplatta och hörselskydd. Ha ha, jag måste sett rolig ut. Jag låg på mage. Kunde hela tiden prata med dom från "röret", och jag fick instruktioner vad jag skulle göra. Vilket var att när korten togs skulle jag andas in, andas ut, och håll andan.
Allt gick mycke bättre än förväntat. 

Dock hade jag inte räknat med att må så dåligt efter. Jätte ont i magen, och dubbelseende och väldigt trött. Först nu ikväll allt verkar ha släppt.


Är all medicin och kontrastvätska som gjort att jag mått så. 

Nu är det bara att vänta ca 10 dagar innan provsvaret kommer. 

Godnatt! 

Johanna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar