Kolared

Kolared

24 nov. 2015

Advent och dagens + och -

Åh, snart är det första advent. Jag måste faktiskt säga att jag längtar lite. Men det innebär också en del att fixa med. Men jag har tänkt ta lite varje dag, just för att det inte ska bli så tungt till helgen. Än idag har jag städat toaletten. Nästa projekt är skura golven, är lite sugen på nya gardiner.. Får se om jag får tummen ur i veckan att åka och kika. Sen ska 24 paket slås in för Elsas adventskalender. I helgen ska vi ut i skogen och plocka mossa och tillbehör att få till det fint i adventsljusen. 


Sitter även ikväll och funderar på att sluta tidigare/vara ledig en dag och bara va, och njuta med Elsa. Har inte bestämt än hur jag ska göra. 

Denna tid är fantastisk som vi står inför, julen som för mig står för värme, mys, pyssel, ljus, familj och Elsas högtid! 

Sen kommer det ett stort + i ett samtal jag hade idag, fick fina ord som värmer och ett rejält fång hopp. Jag berättar mer när jag vet mer. 

Men inget gott som inte har nått ont, nått som gör mig så irriterad. Jo dagens - får helt enkelt bli folk som kan med om tjänster, som inte man varken längre ungås med eller småpratar med. Men kan med att fråga om en tjänst för enbart egen vinning och jobb för vår sida. Folk är inte bara lite fräcka. 

Johanna. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar