Kolared

Kolared

15 aug. 2015

5års kontroll med spruta!

Igår var det dags för 5års kontroll och den där sprutan Elsa vart lite nervös över ett par dagar. 

Vi började med en fika i Kinna, för att vara på så gott humör som bara möjligt. Elsa valde sin favoritkaka och var super nöjd. 


Vi var sen i god tid och hade tid för lek i väntrummet. När vi väl kom in fråga Elsa direkt om hon inte fick måla, sköterskan sa va bra för det var precis vad jag tänkte be dig om. Hon fråga om Elsa kunde måla en flicka/pojke, prinsessa eller liknande. Elsa målade och efter en stund frågade sköterskan vem hon målar? Elsa svara det är ju du! Ja, men det ser jag ju sa hon. 

Sen fråga Elsa när hon skulle få sprutan? Då berättade hon allt vi skulle göra och att Elsa fick bestämma när sprutan skulle tas, Elsa ville ta den på en gång. Och hur bra gick inte det, Elsa tittade nyfiket hela tiden och sa Aj, sen var det inget mer! Superduktig! 

Elsa var perfekt i proportioner när det gällde längd och vikt och innan vi gick gratulerade sköterskan mig till en mycket charmig och duktig tjej, då blev jag helt varm om hjärtat! Hon gör mig stolt min fina Elsa. 

Johanna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar