Kolared

Kolared

26 aug. 2015

1177, vårdcentral och akuten!

Idag på jobbet vid 10-tiden ramlade jag ute i sandlådan. Blev yr, illamående och obt i huvudet. Trots att jag inte slog i huvudet. Efter en dryg timma beslutade jag att åka från jobbet, tänkte att jag skulle åka till stommen ( till mamma ) och vila. Men jag blev mer och mer orolig då jag började se suddigt oxå, så jag ringde 1177 för råd. Hon tyckte att jag skulle ringa 112, men det kändes lite överdrivet så beslutet blev att åka till vårdcentralen. 

Efter lite undersökning börjar läkarn prata om hjärnröntgen och han gav mig remiss till Borås. 

Så fixade att pappa kunde köra in mig då jag inte fick köra bil, efter 4 timmar, provtagningar och undersökningar, fick  jag åka hem. Läkarn ordinerade vila och alvedon och blir det värre eller att huvudvärken håller i sig mer än 3 dagar skulle jag tillbaka. 

Nu är jag helt slut, behöver vila, vila vila..

Johanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar